Kategori: Yol Hikayeleri

Gezilerim sırasında tanıştığım ve öğrendiğim ilginç kişileri ya da olayları burada anlatacağım.

164

Hiç Durmadan 1000 Gün Gezmek

Gerçeği söylemek gerekirse 14 Aralık 2014’de bu gezime başladığımda gezimin bu kadar uzun süreceğine emin olamamıştım. İstemiştim ama imkanlar el verir miydi? Bilemiyordum. Velhasıl hiç Türkiye’de dönmeden 1000 gün dünyayı gezmeye çalıştım. Bu süre içinde ne olup bittiğini kısaca...

Çok Güzelsin Demenin Etkileri

14 Aralık 2014’de Meksika’dan gezime başladım. Amacım 1.000 gün dünyayı gezebildiğim kadar gezmek ve 11 Eylül 2017’de ülkeme geri dönmek. Hangi ülkeye gideceğim, nerede, nasıl kalacağım gibi hiçbir planım yok. Rüzgar nereye götürürse oraya gidiyorum. Tabi bu...

Yelkenliye Otostop Çeken Barbaros

Ekvador’un başkenti Quito şehrine geldim ve çatkapı bir hostele girip, resepsiyona çıktım. Bir de ne göreyim, resepsiyonda çalışan arkadaş İzmir’den bir Türk gezgin. Dedim hele şu çantamı falan bi’ bırakayım, odaya yerleşeyim, sonra konuşuruz. Akşam Barbaros’la sohbet...

Yaşından Büyük Çocuk Edvard

Edvard Kolombiya’nın Sierra Nevada dağlık bölgesinde yaşıyor. Bu bölgede elektrik, telefon sinyali ya da internet yok. Okula gitmek içinse dağ yolunda ortalama 1,5 saat yürümesi gerekiyor. Eğer yağmur yoksa akşam eve geri dönüyor, yağmur varsa okulun ordaki...

Evsiz Deyip Geçme

Guatemala’nın Xela şehrinde akşam yemeği için bir pizza restoranındayım. Cam kenarındaki masaya oturmuş pizzanın gelmesini beklerken evsiz biri içeri girip, benim masaya yanaştı. Para istiyor. Dedim para vermem ama açsan otur, beraber yiyelim. Etrafa baktı, biraz da...

Yürümekten Ayakların Şiştiği Zamanlar

Meksika’nın en tehlikeli bölgelerinden olan Chiuhahua eyaletinde Creel şehrindeyim. Tehlikeli diyorum çünkü uyuşturucu trafiği bu bölgedeki kanyon ve cevresinde geçiyor. Neyse şehire indim. Şehir dediğime bakmayın kasabadan hallice. Merkezini boydan boya yürüyerek 5 dakikada bitirirsin. Kalacak ucuz...

Üç Ekmek Bir Kahve

Panama’nın Llana Bonito köyündeyim. Embera yerlilerinin yaşadığı bu köyde toplam 18 hane var. Öğle saatlerinde köye gelip bir ailenin yanına yerleştim. Evin annesi ilçe merkezine pazara gittiği için evde yok. Hava kararmak üzereyken elinde poşetlerle anne geliverdi....

Köy Lideri

Panama’da Embera yerlilerinin yaşadığı Llana bonita köyündeyim. Köyde 18 hane var. İki gece kalmak için buraya gelmiştim ama daha fazla kalmak isteyince durumu, evinde kaldığım aileye anlattım. Köyün lideriyle konuşman gerekiyor dediler. Liderin evine gittim. 40 Yaşında...

Köpek Deyip Geçme

Alman bir gezginle beraber Meksika’nın Creel bölgesinde otostop çekiyoruz, olmadı yürüyoruz. Yine yürürken bu insan canlısı köpekle karşılaştık. Acayip zayıf. Dayanamadık çantadaki tortillalardan(yufka gibi) verdik bir tane. Tek yudumda yedi hepsini. Daha fazla vermek istiyoruz ama bizim...

Fareli Geceler

Panama’nın Bastimentos adasındayım. Hava çok sıcak ama insanları ise buna ters olarak biraz soğuk. Klasik bir Karayipler adası. Adada yaşayanlar genelde siyahiler ve Karayip İngilizcesi konuşuyorlar. Turistleri de pek seven tipler değil. Kolay paraya alışmalar, varsa yoksa...